• 1395/04/19 - 08:08
  • 33
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

پیگیری های گسترده خدمات پس از فروش از سوی اداره کل

رئیس اداره مهندسی و نگهداری تجهیزات و ملزومات پزشکی درباره نحوه ارائه خدمات پس از فروش از سوی شرکتهای تجهیزات پزشکی مطالبی را بیان کرد.

رئیس اداره مهندسی و نگهداری تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو درباره نحوه ارائه خدمات پس از فروش از سوی شرکتهای تجهیزات پزشکی مطالبی را بیان کرد.

رئیس اداره مهندسی و نگهداری تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو در گفتگو با ایفدنا با بیان اینکه یکی از مهمترین مسائل خرید تجهیزات پزشکی، نحوه ارائه خدمات پس از فروش از سوی شرکتهای تجهیزات پزشکی می باشد اظهار داشت:  خدمات فنی بعد از فروش به مشتریان،از  جمله منابع قابل توجه درآمد شرکتهای تولیدکننده و وارد کننده تجهیزات پزشکی است. 

مهندس حسین عظیم زاده  با انتقاد از شرکتهایی که با عناوین دهان پر کنی مثل کالیبراسیون تجهیزات پزشکی، به صورت دوره ای مبالغی را از مراکز درمانی مطالبه  کرده و  شرایطی را برای ارائه خدمات وضع  کنند تصریح کرد:  متاسفانه بعضا مشاهده شده است که برخی از واردکنندگان حتی همین خدمات  اگر چه گران را  نیز از  مشتریان خود دریغ کرده و مصرف کننده تجهیزات پزشکی را با مشکل عدم ارائه قطعات یدکی تجهیزات پزشکی مواجه می سازند.

وی  در ادامه با تاکید بر اینکه ارائه خدمات پس از فروش به عهده تولیدکننده، وارد کننده و نماینده قانونی آنها است گفت: درصورت عدم رضایت ذینعفان از انجام شایسته خدمات پس از فروش، اداره کل نسبت به اعلام فراخوان به منظور تایید و معرفی اشخاص حقوقی مجاز، عمل خواهد کرد؛ ضمن آنکه  موضوع را تا  هنگام برطرف شدن همه شکایات و جبران ضرر و ارائه رضایتنامه مکتوب، پیگیری نموده و تاقبل از موافقت کمیته فنی از فعالیت آن جلوگیری خواهد کرد.

مهندس عظیم زاده  همچنین افزود: به منظور ایجاد رقابت سازنده در جهت  ارائه بهتر خدمات پس از فروش و ارتقاء سطح کیفی خدمات، به ارزیابی کمی و امتیازبندی نحوه ارائه خدمات پس از فروش اقدام می کنیم. 

این مقام مسئول در اداره کل نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان  غذا و دارو  خاطر نشان کرد: به طور کل اشخاص حقوقی ارائه دهنده خدمات پس از فروش باید با توجه به دستورالعمل های ابلاغی، همه شرایط عمومی و اختصاصی  را برای پشتیبانی کافی، ایمن و سریع تجهیزات و ملزومات پزشکی عرضه شده، تامین  بکنند.

وی در پایان در تاکیدی دوباره  عنوان کرد: برای بالا بردن کیفیت، نسبت به ارزیابی کمی و امتیازبندی نحوه انجام کار، طبق روال  اقدام  خواهیم نمود.

 

  • گروه خبری : اخبار تجهیزات پزشکی
  • کد خبر : 24339
کلمات کلیدی